- Presse-Bonde - http://presse-bonde.dk -

PR, journalistik og foto. Solidt håndværk

PR, journalistik og foto. Solidt håndværk

PR har et kommercielt sigte. Journalistik har ikke.

I praksis kan det være svært at skelne mellem den ene og den anden kategori, så længe begge baseres på solidt håndværk.

 

Journalistik

Journalistik handler som oftest om ”den gode historie”. Vedkommende og relevant. Rørende, tankevækkende eller gruopvækkende.

Før i tiden kunne man afsætte freelance journalistik til mange forskellige trykte medier og holde sin timeløn.

Sådan er det ikke i dag. Men hvis der er aftagere til gængs freelance journalistik, er PRessekontakt klar til at tage fat inden for et bredt spekter af emner og fagområder.

 

PR

PR – her defineret som journalistisk markedsføring – handler tilsvarende om gode historier i virksomheder, organisationer og foreninger. Om at se dem, videregive dem i ord og billeder. Samt om at få dem i medierne. Det kan PRessekontakt, som også følger sine presseudsendelser til dørs med medieovervågning.

PRessekontakt laver andet godt håndværksarbejde:
Nyhedsbreve på papir, internet og intranet. Salgsbreve. Brochurer. Større opgaver som magasiner, profilaviser og jubilæumsskrifter.

Eller hvad med jobansøgninger eller læserbreve. Eller mindeord med respektfuld indlevelse og i professionel udførelse.

Strib IF DSC_6439 [1]